2014. december 15., hétfő

Christmas #1 - Q/A

Már egyre jobban közeledünk a "finishbe", ami a Karácsonyt érinti, de valahogy engem még mindig nem kapott el az a tipikus karácsonyi zsongás, ami ilyenkor már minden második emberről visszaköszön ránk. Ezért úgy gondoltam elkezdek egy kicsit karácsonyi témákkal foglalkozni :)
Így eset választásom erre a karácsonyi kis kérdőívre, amit Enától kértem el. Köszönöm :)

~ Christmas Tag ~ 



Csomagolópapír vagy ajándéktasak?

Mégha borzalmas csomagólónak is számítok, inkább a csomagolópapírt részesítem előnyben. Személy szerint az ajándéktasakok személytelen és ridegek, ha lehet így fogalmazni. Az ajéndékozás elengedhetlen része, a várakozás, mikor alig várod, hogy végre megláthasd, mit rejt a papír:)
Igyekszem mindig szépen kibonatni az aándékokat, mivel néha elrakom a csomagolást emléknek :) 



Igazi fa vagy műfenyő?


Az igazi karácsonyi hangulathoz nálam élő fa tartozik, de a mai világban, már nem tudnak, mit elkérni az eredeti szép fenyőkért, úgyhogy legtöbbször mi műfenyőt állítunk. Kivételes eset, ha anyum véletlenül kap egy élőt ;) A műfenyő viszont kevesebb gonddal jár, nem kell utánna takarítani és egyszeri befektetés :)


Mikor díszíted fel a fát?


Nincs nagyon dátumhoz kötve nálunk. Általában egy-két nappal 24-e előtt. Őszintén be kell vallanom az elmúlt években nem épp vettem ki részem ebben a feladatban. Inkább elkerültem ilyenkor a családom, egyszerűen már nem ugyanaz a Karácsony, mint ami volt. Teljesen mást jelent az emebreknek és sokan csak egy tehernek érzik. Nekem sem volt az elmúlt években hangulatom ehhez az ünnephez, így a fadíszítést se éreztem helyénvalónak.

Apumék családjánál viszont még a Jézuska hozza a fá a kishúgomnak, úgyhogy 23-án éjjel van díszítve :)

Mikor bontod le a fát?


Ez pedig végképp nincs dátumhoz kötve. Ha élő fánk van persze, amint elkezdi hullajtani a tüskéit és inkább zavaró tényező, mint örömforrás. Ha műfenyőnk van akár február végéig is kibírjuk a látványát :)

Szereted a tojáslikőrt?

Nem épp arról vagyok híres, ha olyan alkalom adódik, akkor megvetem az alkoholt, de az édes tojáslikőr és társai nem épp esnek bele a kevenc italaim közé.

Kedvenc ajándékod, amit gyerekként kaptál?

Biztos akadt olyna, aminek nagyon örültem, bár én minden évben mindennek örülök. Nem vagyok az a típus, akinek nehéz örömet szerezni, mivel a legkisebb dolgoknak is örülni szoktam :)
Évről évre viszont már az ajándékozás is elvesztette varázsát. Nálunk szokássá vált a "pénzt kapsz és vegyél magadnak, amit akarsz" elv, ami bevallom őszintén, kicsit se hozza meg a karácsonyi hangulatom. Legyen az névnap, szülinap, Karácsony, én mndig mindenkinek megpróbálok valami személyes ajándékot adni, ha csak apróság is, valamit ami emlékezteti arra, amit szeret. Mindig is hiányoltam ezt az én családomnál. Például nagyon jól tudják menyire szeretek olvasni, mennyire szeretem a focit vagy a forma 1-et, még is soha nem kaptam tőlük hasonló témában ajándékot. Pedig elég lett volna csak egy apróság is...

Van Betlehemed?


Nincs, nem is szoktunk otthon Betlehemet állítani, de míg kisebb voltam, a templomban minden Karácsonykor elszoktuk játszani:)





Kinek a legnehezebb ajándékot venni?


Egyszerű a válasz, az anyukámnak. Nem is épp a vásárlásról van szó. Mindegy, ha készítek, veszek, vagy csináltatok ajándékot, Neki a legnehezebb ...

Egyszerű okokból. Neki akarok a legnagyobb örömet szerezni és neki akarok a legkevésbé csal=odást okozni. De nem csak ez az oka. Eléggé különleges személység, tehát oda kell figyelnem arra is, hogy mit veszek apum feleségének, és mit Neki. Mert ha véletlenül személyesebb, kreatívabb ajándékot kap, már is megsértődik...

Kinek a legkönnyebb ajándékot venni?


Szerintem a kistestvéreimnek :) Még csak három évesek, úgyhogy bármivel meglephetem őket, örülni fognak neki :) A lényeg, hogy játszani lehessen vele :)

Legrosszabb karácsonyi ajándékod?


Volt ár eléggé "érdekes" karácsonyunk, nem épp a legjobb értelemben. Nem mondanám a történéseket éppen ajándéknak, de talán idesorolható. Majd 3 éven keresztül midnig valahogy pont Karácsony környékén került be a mamám a kórházba, úgyhogy ott töltöttünk pár Karácsonyt. Szerencsére már leszokott erről a szokásáról, ha lehet így mondani :)

Elektronikus vagy postai képeslap?


Postai, nem is kérdés:) bár különleges helyzetekben, ha nem ismerjük a címet vagy hasonló, az elektronikus is örömöt okozhat :) én személy szerint smseket küldök az ismerőseimnek, bár minden évben megfogadom, hogy csak annak fogok küldeni, aki nekem is. Az oka annyi, hogy míg én elküldök több száz smst, addig visszakapok párat. Ha mások így állnak hozzá, nekem miért kellene másképp.

Elég ha annyit teszek még hozzá, hogy a minap hagytam ott több, mint 10 eurót képeslapokért az üzletben :)

Kedvenc karácsonyi film?


Nincs kimondottan kedvenc. Az ünnepek alatt bármit megnézek, ami a Karácsonyrol szól a TV-ben. Persze az ember nem mehet el zó nélkül a Reszkessetek betörők nélkül. Ha akarná se tudná nem nézni ilyenkor a TV-ben :D

Ha mégis választani kellene akkor talán a Polár express című mesét mondanám. Megfogott benne valami, már az első nézésekor is. Azóta persze már jó párszor megnéztem, de kicsit mindig segít hozzátenni a Karácsony varázsához. Ajánlom mindnekinek :)

Mikor kezdesz vásárolni?


Nincs időhöz kötve. A fantáziám határtalan és időtlen :D Van hogy egy nyári estén megálmodom, hogy kinek, mi lenne az ideális ötlet, ajándék. Persze karácsonyig általában mindig elfelejtem, de a legváratlanabb szituációkban tudnak eszembe jutni a jobbnál jobb ötletek :)

Végül úgy is mindig mindent az utolsó pillanatra hagyok, nem is én lennék, ha nem :D

Ajándékoztál már tovább karácsonyi ajándékot?

Nem. Soha meg se fordult a fejmben. MInden ajándékot okkal kapunk és szeretetből és szerintem nem lenne igazságos se mással, sem magunkkal szemben, ha tovább adnánk rajtuk...

Kedvenc karácsonyi étel?


Nem tudom kinél, mi a szokás, de nálunk káposzta leves és hal van terítéken Szenteste. Nos mivel én nem épp vagyok nagy hal evő. Így néha kihagyom ezt a részét. De a diós bejgliből megtudok enni annyit, hogy már rosszul vagyok tőle :D

Színes vagy sima fények?


Lényegtelen :) Az a fő, hogy az összhatás elérje a kívánt eredményt. Mindenkinek saját magának kell megfelelnie, még ha csak a díszítésről is van szó :)


Kedvenc karácsonyi dal?


Ha karácsonyi zenéről van szó, nálam Michael Bublé a nyerő. Imádom a hangját és a karácsonyi CD-jét még annál is jobban. Tavaly ilyenkor a bárban, ahol dolgoztam csak ezt lehetett egész nap hallgatni :D Na ez az album segít a karácsoyni hangulatba kerüléshez. Mindenkinek csak ajánlani tudom :)


Elutazol Karácsonykor, vagy otthon maradsz?


Mivel az én családom, kicsit szerteágazó, így az ünnepek alatt egy kisebb körutat kell megtennem. A Szentestét otthon töltjük anyukámmal, a férjével, az öcsémmel és a lgkisebb öcsémmel. Az elmült években a nagymamám is kihozzuk mindig hozzánk, ne legyen egyedül. A második ünnepen megyünk apukámékhoz és az ottani nagyszüleimhez ajándékozni :)

Mikor nyitod ki az ajándékokat?


Nálunk még mindig meg van az a szokás, hogy 24-én a közös vacsora után van a közös ajándékosztás :)



Legidegesítőbb dolog ebben az időszakban?



Nem tudom,ki hogy van vele, engem ki lehet kerdetni a világból a karácsonyi reklámokkal. Nem is lenne velük semmi baj, ha nem már OKTÓBER végén kezdenék el adni őket, így kiölve az emberekből a Karácsony varázsát...

Ti hogy vagytok a Karácsonnyal? Várjátok már? Ajándékok már megvannak?



Nagy ölelés
Vivko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése